Äter du godis???

Jag fick upp en otroligt talande bild från Olga Rönnberg idag på instagram
(null)

Precis såhär ser jag på det också. Jag har haft en månad med ett fantastiskt flyt. Jag har varit där längst upp på bilden. Jag har kunnat hålla kosten, tränat bra och känt ett lugn fastän jag inte kunnat träna. Jag har varit i balans hela enkelt. 
Denna månaden har inte börjat så bra. Jag har känt mig låg och energilös. När jag känner mig slut ända in i själ och hjärta äter jag socker. 
På jobbet har flera olika personer denna veckan sett på mig med förvåning och utbrustit ’men Anna! Äter du godis?! Mår du inte bra?’ Det har fått mig att inse att jag faktiskt är duktig på jobbet med att inte äta massa socker och det gjorde mig stolt, samtidigt som jag känner att det är mitt självdestruktiva beteende som jag är mycket väl medveten om men har svårt att behärska. Jag är vid ’självsabotage’ där uppe på bilden med andra ord. Jag känner mig stressad om jag inte kan träna, jag äter mkt socker (choklad) och jag mår allmänt halvkrasst. 
MEN det jag har lärt mig med min resa är att jag kommer klara av att resa mig igen. Jag vet att jag inom några dagar kommer skärpa till mig igen. Detta är livet mina damer och herrar. Ibland får man svackor och det är helt okej! Det jag försöker tänka på är att inte sluta träna, det är min livlina. Även om jag slarvar med kosten under någon vecka så slarvar jag inte med min träning. Det är därför när jag har mina matsvackor som jag blir stressad över att jag inte kan träna pga tex förkylning. 

Sedan har jag haft migrän de senaste två helgerna. Huvudvärken har också suttit kvar flera dagar vilket antagligen har satt mig i denna orkeslösa och självdestruktiva spiral. Jag var hos läkaren i veckan och nu har jag fått migränmedicin så jag hoppas verkligen på att den ska fungera! Jag får migrän när jag tar ut mig under träningen. Vilket också får en ons spiral då jag inte vågar ta ut mig längre i rädsla för att få migrän och bli liggandes i flera dagar. 
Men nu hoppas jag på bättre veckor framöver! Jag ska försöka vila upp mig, prioritera mig själv och komma ’back on track’. 
Jag gjorde lite miniträning här hemma innan och Tore är alltid på när jag ska träna. Han tycker det är jätteroligt! Vilket gör mig otroligt lycklig och stolt! Han är verkligen helt fantastiskt!
(null)

Ha nu en fantastisk helg! Gör det du mår bra av! Och kom ihåg att vila och återhämtning också är viktigt!

Xxx
Anna 



braval inspiration måbra olgaronnberg
0 kommentarer