Lätt att dras med i träningshetsen.

Efter tre helt fantastiska dagar i Kalmar och på Öland är vi hemma igen. Vi kommer absolut åka tillbaka dit nästa år, vi blev helt förälskade i Kalmar och havet!
(null)

 
I lördags var jag ute och sprang på morgonen. Det var första gången jag sprang i en stad jag inte känner till. Som tur var bodde vi i centrum och nära Kalmar slott så jag knappade in slottet på min gps på telefonen och sprang tills jag hittade dit, sedan sprang jag utmed havet i ca 3 km och vände sedan. Mer avancerat än så vågade jag mig inte på med mitt dåliga orienteringssinne. 
Det är så mycket enklare att springa när man springer i en vacker natur! Det är så mycket att titta på och vara njuta av att man knappt tänker på att man springer. 
Och det tycker jag är viktigt att komma ihåg, man behöver inte ta ut sig till max varenda gång man tränar eller springer. Ibland springer jag bara för att det är helt fantastiskt att jag klarar av det. För att njuta av morgonsolen eller bara för att njuta av naturen. Då försöker jag inte springa så fort jag kan eller slå någon tid utan jag bara springer i det tempot som känns bra för dagen. Samma sak är det med mina promenader. Det ska inte bli en stresskänsla att jag MÅSTE utan det ska vara något jag mår bra av och kan njuta av.
(null)

 Det är svårt att komma ihåg det ibland i all träningshets. Det gäller att komma ihåg varför vi tränar, gör vi det för någon annan eller oss själva? För det är ju vi själva som ska må bra av det och det är ingen som ger dig en medalj om du stressar till dig träning och 15.000 steg om dagen. Vissa jag följer på instagram visade att hen gått 15000 steg och berättade hur missnöjd hen var att det inte hunnits med mer steg den dagen. Vad för vibbar ger det egentligen? 

 Min utmaning #semesterstegen2018 är för att jag vill hålla igång och även uppmuntra andra som kanske inte brukar gå promenader att komma ut och gå nu när man har lite extra tid över på semestern. Det är ingen stress och ingen hets, good enough är något vi alla måste lära oss! Om jag går 8000 steg ena dagen går jag kanske 12000 steg dagen efter, jag tänker att det jämnar ut sig. Huvudsaken är att man hunnit gå i alla fall en liten promenad om dagen, det är bra för magen ;-) såhär ser min förra vecka ut:
(null)

Ni ser, även om jag inte gått 10.000 steg varje dag så har jag över 70.000 steg denna vecka ändå. (Onsdagen där med väldigt få steg buggade jag hela kvällen men hade inte telefonen på mig.)

Det jag vill säga är att lyssna på kroppen och stressa inte, ut och gå, träna och må väl!

Xxx
kalmar sommar springa viktresa
0 kommentarer

Bugga!

Alltså något av det absolut roligaste jag vet är att bugga! Dansa överlag men framförallt bugg. 
Igår spelade arvingarna på ett ställe i stan, jag och mina två kompisar Jessica tog självklart tillfället i akt och drog dit. 
(null)
Alltså ni vet ju hur sjukt varmt det är just nu, sedan trycker man in några hundra i ett tält, spelar upp till dans så alla börjar dansa. Det var inte mycket syre kvar kan jag lova! 
Eftersom jag älskar bugg så himla mycket men inte gått några buggkurser, förutom då när man var liten, behöver jag män som kan bugga och föra. Så jag brukar sondera terrängen ordentligt och hitta dedär guldkornen. Så även igår så jag fick en fullspäckad buggkväll med en exemplarisk buggpartner som, om jag inte minns fel, hade tävlingsbuggat när han var yngre! 
Något som jag verkligen märkt skillnad på nu när jag tränar mycket är att jag aldrig blir trött, jag kan bara bugga på i all evighet känns det som. 
Var hemma efter tre på natten och sedan gick jag upp vid halv sju för vi åkte till Kalmar idag på en liten minisemester. Det var jobbigt några timmar där på förmiddagen men när vi väl kom fram och jag fick äta och ta ett uppfriskande dopp så kände jag mig som vanligt igen! 
(null)

Nu ligger vi alla som fyra svettpölar på hotellrummet utan ac.... I morgon ska jag prova hotellets bristfälliga gym, var nere innan och kollade, det var som en bastu där nere så kan bli en spännande morgon!
Jag är så lycklig och glad efter min kväll igår! Att dansa och få umgås med två nya vänner var verkligen helt toppen och gav mig massvis med energi!
Ta hand om er i värmen!

Xxx
dansa konditionsträning sommar
0 kommentarer

Stegar på - både mentalt och fysiskt!

Väldigt nöjd med min första vecka med 10.000 steg om dagen! Målet var 70.000 men fick ihop 82.000 så jag är mer än nöjd! 

(null)

Jag har också nästan varje dag fått in ett träningspass också och det märks i kroppen! Att gå från att bara gå lite sporadiska promenader när jag var sjuk i två veckor till att komma tillbaka till träningen och dessutom gå minst 10.000 steg om dagen känns i kroppen! 
Men det behövs, jag behöver få använda kroppen och ta ut mig för att må bra. Dessutom har jag anpassat mig 100% till detta med att unna sig på semestern... det är godis och glass varje dag så de där 10.000 stegen behövs verkligen! 

Men jag börjar mer och mer tänka på detta att acceptera mig själv som jag är och vara nöjd. Det är en utmaning i sig, att vara nöjd och inte bara se det som ska förbättras hela tiden. Börjat följa många bodypositiva personer på instagram och vilken pepp och hopp de ger! Att det faktiskt är okej att vara den man är, det är fler som har celluliter och en ordentlig rumpa och lår. Mitt stora problem just nu är att acceptera all överflödig lös hud på mina lår. Det flyter ut en massa när jag sitter ner och efter att ha kämpat med att försöka få bort en stor del av min rumpa och mina lår är det en ganska uppgiven syn då det fortfarande är kvar men som löst daller. Jag har en lång väg att vandra i denna bodypositiva värld men jag ska komma dit! Det har jag lovat mig själv! Därför ska jag nu bjuda på en bikinibild som jag verkligen inte trivs med att visa men kanske kan det peppa mig själv och någon annan att det faktiskt bara är en kropp. Det är ju inte så farligt egentligen...

(null)

 Xxx


bodypositive semester semesterstegen viktnedgång
0 kommentarer