Mot semestern!

Igår fick familjen semester, jag ska jobba en vecka till innan jag går på min ledighet. Det ska bli helt fantastiskt! 
Att få låta träningen ta den tid jag vill tillexempel. Jag kan få styrketräna på det sättet jag tycker är riktigt roligt, men tar för lång tid att göra när jag jobbar. 
Självklart kommer det vara fint att få hänga med familjen och hitta på äventyr med dem. Varje morgon frågar min lilla Einar (2,5) ’träna lite mamma?’ Han har fattat grejen! 
(null)

Min stora utmaning under sommaren är att hålla vikten, att därav bland annat inte äta glass varje dag. Har redan brottats med det under hela maj och juni pga det fantastiska varma vädret så jag tror att jag kan hålla det hyffsat under semestern också. Min hemmagjorda yoghurtglass tycker jag funkar som ett okej alternativ och jag blir väldigt mätt av den!
100g naturell kvarg
100g vanilj kvarg
100 g frysta hallon eller de frukter/bär du önskar
Mixa ihop och lägg i frysen någon timma. Jag tycker den är godast innan den fryst helt för då är den sådär härligt krämig!
Sedan toppar jag med lite riven mörk choklad men allra helst kokoschips. 
(null)

Alkohol är något jag var väldigt sugen på innan men som ändå inte riktigt lockar mig nu förtiden. Eftersom jag vet hur mkt kalorier det är så tycker jag oftast att det är ovärt. Det stoppar också fettförbränningen så det har också varit en stor motivation att avstå, men självklart tackar jag aldrig nej till lite bubbel någongång ibland. Brukar tänka att antingen äter jag efterrätt eller dricker alkohol när jag är iväg på något. 
Kommer ha hjälp av Martin (@styrkeladan) under sommaren också med träningsschema och pepp, vilket jag verkligen tror behövs! 

Just nu kickar vi igång barnens sommarlov med en liten resa till Marstrand över helgen. Jag är fortfarande jätteförkyld men ignorerar den så gott jag kan. Träningen får vänta men jag känner hur all träningsenergi bara vill explodera ut! Men sålänge jag blir andfådd av att få från bilen till ytterdörren får den vänta. 
(null)



Xxx
förkyld glass semester viktnedgång viktresa
0 kommentarer