Tisdag!

Startade dagen med ett träningspass hemma. Tog inspiration av Sandra Fribergs ebok som man kan ladda ner gratis med många övningar och färdiga träningspass som man kan göra hem utan redskap. 
Jag tog ’lättare cardiopass inomhus’ och kombinerade med ’helkroppspass ala hemmet’ men gjorde lite eget upplägg av det. Gillar när man kan få inspiration men ändå lägga till sin egen touch så man blir lagom utmanad!
(null)

Eftersom jag har lyxen att ha nästan en timma själv hemma på morgonen innan jag går till jobbet så har jag tid och möjlighet att träna då. Det ger mig mer tid med familjen på eftermiddagarna. 
I morgon ska jag dock verkligen utmana mig själv genom att hänga med en gammal kollega till gymmet när det öppnar kl 05.00!! Det kommer verkligen bli en utmaning då jag absolut inte är en morgonmänniska. Men jag tänker att ifall jag inte provar så vet jag inte om det är något för mig eller inte! 
Mitt knä är halvbra men jag tänker att jag ska löpträna i morgon när jag har löpbandet tillgängligt. Så ska fortsätta med mina intervaller på 4*2 minuter i 24 minuter för att få upp konditionen. 
Börjar märka av min sockerdetox ordentligt nu, tänker inte lägga av med allt socker men försöker att det inte ska bli varje dag som det varit den senaste månaden. Men som den sockerberoende jag är så märks det när jag inte ätit något socker sedan lördags. Jag är på dåligt humör och känner mig skakig. Personer som inte är sockerberoende kanske har svårt att förstå detta men det är ett riktigt beroende och det är tufft som attan att stå emot abstinensen, som att sluta röka ungefär... 
(null)
Glass från ’Lohilo’ (low carb, high protein, low fat) räddar mig mycket, även nijes propud ’chokladboll’. Men det är den äkta varan kroppen vill ha så även om det dövar lite för stunden så kommer suger igen efter en stund. Men skam den som ger sig! Och skulle jag råka ge upp för suget så tar vi nya tag i morgon. 

Xxx
Anna
#lohilo #sockerberoende #träna #tränahemma #viktresa
0 kommentarer