Morgonstund har guld i mun

Fortsatte min nya tradition att morgonträna ca 05.00 på gymmet. Det går faktiskt mycket bättre än jag trodde! Kanske är det för att jag överlag är mycket piggare i kroppen än i somras. Kanske har min motivation till att få ert hållbart familjeliv som går ihop med träningen blivit större. Men att ställa klockan på 04,45, skutta upp ta på träningskläder, hälla i mig en kopp kaffe och åka ner. Man hinner inte tänka utan bara göra. Att ha någon som man vet väntar på en på gymmet gör saken ännu lättare. 
Höll mig inte riktigt till mitt schema, sprang bara 15 minuter, sedan körde vi ca 30 min styrketräning för armarna. 
(null)
Vi använde hantlar, började på en hyffsat enkel vikt, 10 repetitioner sedan höjde vi ett kilo, 10 rep och så vidare tills man inte orkade tyngre, då vände man och gick ner igen. Armarna blir rätt trötta av det! Sedan enklare triceps och bröstmusklers träning. 

Märkte sedan när jag körde lite rygg och bröst i maskinerna att jag kunde höja mina vikter med 5 kg utan problem. Det får jag alltid en liten kick av, när man märker att man blir starkare! Heja mig! 

Idag är det unsdag! Vad ska du unna dig idag som du mår bra av? 

Xxx
Anna 
hälsa morgonträna springa styrka träna unsdag
0 kommentarer