Hur ska jag inte tröttna?

Jag har ett problem. Jag blir otroligt enkelt uttråkad. Alltså att gå/ springa på ett löpband/crosstrainer/trappmaskin är så drygt!! Oftast slutar jag inte för att jag är trött utan för att jag är alldeles för uttråkad för att motivera nig till att fortsätta. 
(null)
Jag har försökt lite olika saker
Musik till exempel funkar inte, men om jag lyssnar på musik och det är nåt bra tv-program går det okej. 
Jag lyssnar också på ljudbok. Det funkar ibland, det beror lite på hur rastlös jag är innan jag börjar. 
Idag provade jag också att istället för att bestämma att jag skulle stå där i 15 min bestämde jag att jag skulle gå 1000 steg i trappmaskinen. Det gick lite bättre för då kunde jag snabba på genom att öka farten när jag började tröttna. Man får helt enkelt försöka hitta små sätt som funkar. Ibland så struntar jag helt enkelt i det och går och gör något annat. 
 
(null)
Denna miniglass från lohilo är något nytt jag provat denna veckan. Hur god som helst! Innehåller dock mer kalorier än deras vanliga lohiloglass men tänker unna mig den ibland ändå (bara för den är god)! 
Jag har följt mitt träningsschema för denna veckan hyffsat okej. Även om jag inte har tränat just det passet jag tänkt för dagen så har jag tränat något annat. Jag är helnöjd! Eftersom jag unnar mig så mycket saker under veckan som jag tycker är goda, choklad och proteinglass, så måste jag träna nästan varje dag. Det måste finnas en balans. Väljer jag att äta en chokladkaka så får jag minsann mösa mig till gymmet också. Jag har ju som plan att minska mitt sockerintag men det går sådär just nu får jag erkänna och sålänge det är så måste jag träna ofta. 

I morgon ska jag göra något väldigt spännande och nervöst. Det har med min träning att göra men jag kommer skriva ett inlägg om det i morgon när jag vet mer! 
Ikväll ska jag på aw med sjuksyrrorna och rehabpersonalen på min arbetsplats, min andra enhetschefskollega kommer också vara med. Ser verkligen fram emot det! 
Ha en fin fredag!
Xxx
Anna 
hälsa lohilo motivation trappträning träna viktnedgång viktresa
1 kommentar
Lars Gustafsson

Hej du. Jag tillhör också den skaran som tycker det är urtråkigt att gå på ett löpband eller vad det kallas. Jag promenerar ute i fria naturen i stället. Sockersuget är tufft tycker jag. Lycka till

Svar: Hej! Ja jag är också ute mkt då jag har hund som måste ha motion men springa på vintern vågar jag inte riktigt! Tack, vi får kämpa på med vårt socker!
Anna Bylin