Nytt år, nya mål!

 
Nästan ett år mellan bilderna. Kommer ihåg känslan jag hade på bilden till vänster. Jag var så stolt och peppad på att ge ner ytterligare 15 kg! Jag började inse att detta faktiskt var möjligt och jag började för första gången på väldigt länge känna mig fin!
Det blev 25 kg under året istället och jag kämpar nu med de sista kilona. Att jag fokuserar mycket på vikten är att jag vill komma till ett normalt BMI, det är mitt slutmål. Jag tror aldrig att jag varit i det normala spannet på BMI, inte ens när jag var barn. Därför är det något jag vill kämpa för, inte för att det betyder att jag kommer må bättre utan bara för att jag vet att jag kan.
Alla fördelar med att ha förlorat 40 kg går knappt att räkna upp. Bara vetskapen av att jag kan handla kläder i en ’normal’ klädaffär gör att jag vill lägga hela lönen på shopping. Att jag känner mig lyckligare och stark i kropp och själ är en annan otrolig fördel. Att jag kan leka och busa med mina barn en annan. Att jag kan springa 6 km är en till! (Snart kan jag lägga till springa 1 mil på fördelslistan också!!)

2017 har på alla sätt varit ett väldigt fint år. Jag tog min högskoleexamen som jag aldrig trodde jag skulle klara när jag började. Jag fick ett chefsjobb ett stenkast från där jag bor vilket jag heller aldrig trodde jag skulle få. Som jag skrivit innan ska jag bli bättre på att erkänna mina framgångar, eller i all fall stanna upp och uppmärksamma dem. Man kan mycket mer än man tror! Samtidigt vet jag att jag aldrig hade klarat det utan J, hon är min klippa i allt detta.
 
Jag önskar mitt och ert 2018 blir ett lyckoår då vi lägger i den sista växeln (för mig) eller kanske första växeln för någon av er? Hitta små delmål och ge dig inte, du kan bara du vill!
Jag vet i alla fall att de första veckorna av januari får bli en sockerdetox, sedan hoppas jag att jag får tillbaka min pt så jag kommer igång ordentligt med träningen igen.
 
Ha en fantastisk kväll, tänk på djuren och skippa raketerna, det går lika bra att skåla in det nya året med löften och mål som vi banne mig ska hålla
#december #gottnyttår #hälsa #inspiration #motivation #måbra #springa #styrka #viktminskning #viktnedgång #viktresa #weightloss #weightlossjourney
0 kommentarer