You can’t wait around for inspiration

Vad gör du när inspirationen är lika levande som en torr öken? 
Hittade ett passande citat av jack London ’you can’t wait around for inspiration. You have to hit it with a club.’ 
Väldigt talande! Det är otroligt sällan så att inspirationen slår ner i huvudet på en, man måste ge sig ut och leta efter den. 
(null)

Det jag gör är att skrolla runt på instagram. Det finns så otroligt många människor som lägger upp färdiga träningspass i olika variationer så det är bara att leta och plocka det som passar en bäst. 
Om ni vill ha några tips på olika träning på instagram:
@sandra.friberg - mycket hemmaträning, har både live-sända träningspass, e-bok och lite olika videos
@clardinger - inspiration till egna cirkelträningar på gymmet. Mycket pepp-konto också om att man gör så gott man kan och att det är roligt att träna!
@olgaronnberg - skaparen av mammafitness. Hon har väldigt mycket inspiration kring hur man ska tänka hållbart kring sin kost och träning. Hon har också olika övningar som hon lägger ut. Främst riktat till kvinnor och mammor. 

För mig är det viktigt med variation, att varva styrka med puls. Gym med pass. Träna själv och tillsammans med någon. 
Att bygga egna pass baserat på den inspiration man får är också något som jag tycker är roligt, det sporrar och motiverar en lite extra att få prova sina övningar, om de passar ihop eller är tillräckligt utmanande. 
(null)
Såhär kan ett eget komponerat core-pass se ut. Det är inte så speciellt, det är bara olika övningar som jag tycker fungerar bra och så skriver jag ihop dem på ett papper. Sedan har jag laddat ner en tabata-app som man justerar tid och vila tex 30 sekunder träning och 10 sekunder vila så kör man 3-4 varv. 

Ha en skön söndag! Glöm inte planera hur din vecka ska se ut och håll dig till planen!

Xxx
Anna 

citat inspiration motivation träna viktresa
0 kommentarer