Älskar, älskar inte

När jag var på gymmet igår tog jag några bilder på när jag gjorde chins. Att ta kort/filma när jag tränar gör jag ibland för att kolla så jag håller tekniken. 
Men när jag tagit detta kortet på mina chins (som ändå ser rätt bra ut om jag får säga det själv) kunde jag bara fokusera på en sak i bilden. 
(null)
Min rumpa. Jag har enligt mig själv den fulaste rumpan. Jag blev helt förskräckt över hur den såg ut. Så istället för att fokusera på den delen av kroppen som verkligen arbetade, alltså överkroppen så såg jag bara den fula rumpan. 

Efter en stund blev jag bara så trött på mig själv. So what om min rumpa är typ fyra rumpor, är dallrig och full av fladder. Den är en del av mig och jag försöker vara stolt över den istället. Jag kommer aldrig ha någon liten bootylicious rumpa utan den kommer vara som den är, lika bra att bara acceptera och gå vidare. Och ja jag vet, lätt att säga och nej jag tycker inte det är speciellt enkelt heller...

Jag kämpar mycket med att acceptera min kropp och har kämpat med det i hela mitt liv. Att gå ner en massa kilon gör inte automatiskt att du börjar älska din kropp, du kommer alltid hitta fel om du vill. Tro mig, jag kan ge dig 1000 fel om du frågar. Jag trodde att när jag blev ’smal och fin’ så skulle jag automatiskt tycka om mig själv, för det gör ju alla smala fina personer, eller hur?? Det är inte så enkelt, det är ett enormt arbete att få med hjärnan och få den att se 1000 bra saker istället för de där 1000 dåliga. Att lyssna på bolen ’så lärde jag mig’ av Linda-Marie Nilsson har hjälpt mig lite mer att acceptera mig själv. Eller egentligen att det är tillåtet att acceptera sig själv, hur man än ser ut. Det är okej att vara utanför ideal-boxen samhället har skapat! Har också börjat följa lite mer bodypositive-konton på instagram som också visar att det är okej att ha bikini fastän man inte ser ut som modellerna i modetidningar, för hur många gör det egentligen? 

 Det gäller att börja acceptera och tycka om sin kropp med alla fel och brister och tycka att man faktiskt är sjukt snygg och grym som man är. Man behöver egentligen inte gå ner de där extra 5 kg, om det inte är för ens egen skull. Varför ska man ändra sig för att man tror att andra kräver det av en? Jag har alltid gjort min viktresa för mig själv, inte för någon annan och det tror jag är viktigt. 


Xxx
bodypositive rumpa weightloss
0 kommentarer