Om jag inte vill då?

I helgen planerade jag min veckoträning:

Måndag: hemmapass på morgonen 30 min
Tisdag: lunchträning 30 min + vattengympa på kvällen
Onsdag: morgonträning; springa 5 km på löpbandet
Torsdag: HIIT-pass på gymmet 30 min
Fredag: Crosschallenge 45 min
Lördag: vilodag (promenad)
Söndag: eget gympass 

Sjukt nöjd med mitt upplägg. Funkar väldigt bra för mig att ha 30 minuterspass, då kan jag ge allt och det går fort! 

Så vaknade jag i morse och bara kände inte alls att jag var på något humör för att träna. Kände mig trött och lat och ont i huvudet. Jag stirrade på träningsmattan i säkert en minut medan jag dividerade med mig själv: 
-Varför ska jag träna idag? Jag orkar faktiskt inte!!
- Varför ska du inte träna idag? Du vet att du blir piggare, gladare och starkare av detta. 
- Ja men jag ORKAR inte!! 
-Ge dig, sluta tänk och bara kör!

Ibland behöver man bara sluta tänka och komma med bortförklaringar. För att få det att fungera MÅSTE man bara köra ibland. Sluta tänk och känn efter, bara gör det! 
(null)
Jag kände mig så stolt över mig själv när det väl var gjort! Jag använder mig av övningar från Sandra Fribergs ebok om hemmaträning. Hon har färdiga träningspass för olika tillfällen, både styrka och kondition. Jag brukar köra ett konditionspass till uppvärmning och sedan ett styrkepass som kör igenom hela kroppen (se bilderna nedan). Det bästa är att boken är gratis att ladda ner! Det är lätta övningar utan redskap och bilder som visar hur man gör dem. Rekomenderar den varmt om du vill ha lite inspiration för din hemmaträning!
(null)

(null)

Morgonen har jag märkt blivit ett ypperligt tillfälle för mig att träna då det inte stör mitt umgänge med min familj och mina barn. Jag kan ha kvalitetstid med dem istället för att stressa iväg till träning på kvällen, som jag också gör vissa dagar. 

Så se nu till att belöna dig själv med lite träning och tillåt dig att må bra! Känn inte efter om just idag är en bra dag för träning utan kör bara och gör dagen till den bästa dagen! 

Xxx
Anna
#motivation #måbra #planera #rutiner #träna #tränahemma #viktresa
0 kommentarer