Min bot mot tuffa dagar

När jag vet att jag kommer ha en tuff dag på jobbet, då ser jag alltid till att träna på morgonen. 
(null)

 Självklart kan vissa dagar vara tuffa utan att jag vet det innan men oftast så vet jag vilka möten jag har och vilka förutsättningar som finns när jag är på jobbet. För att kunna hantera dem så bra som möjligt tränar jag innan. Det hjälper mig att fokusera och tänka bättre, även att hantera stress på ett mycket bättre sätt än jag gjorde innan. 
Min moster sa när jag fick detta jobbet ’sluta inte träna! Du kommer hantera stressiga situationer mycket bättre om du tränar!’ Jag försöker påminna mig om detta nästan varje dag. Mitt jobb är väldigt psykiskt krävande och ibland är man helt slut men jag försöker tvinga mig till träningen ändå, för när den väl är gjord känns det alltid mycket bättre!
Innan jag tränade var jag nära utbrändhet, träningen hjälpte mig tillbaka. Att få utlopp för min stress på ett mer hälsosamt sätt har gett mig och min familj ett nytt liv. 
(null)

Den bästa träningen är på fredagar enligt mig, fredagar efter jobbet. Det är något fantastiskt att få avsluta arbetsveckan med ett tufft pass på gymmet. Klockan 16 på fredagar är det alltid CrossChallenge på mott gym, jag hinner inte alltid dit men känslan efter passet är fantastisk! 
Med detta inlägg ville jag försöka beskriva en av anledningarna till att jag försöker prioritera min träning i en annars fullspäckad vardag. 
Det är tufft med småbarn och heltidsjobb. Man får aldrig någon tid ’över’ utan det gäller att hitta halvtimmar här och där och ta den tiden. Jag har slutat tänka om jag orkar eller inte utan jag bara kör, har jag bestämt så finns det inga alternativ. Min träning är förebyggande både kroppsligt och själsligt. 

Vad gör du för att verkligen må bra?
Xxx
Anna 

hälsa motivation måbra stress viktnedgång
0 kommentarer