Att anpassa livet efter träning?

Innan anpassade jag mitt liv efter träningen. Jag var hemma mycket mer och kände därför att jag kunde vara bort någon timma på kvällen eller flera timmar helgerna. 
Nu när jag har ett jobb som kräver mer av mig behöver jag tänka annorlunda. 
Jag kommer fortfarande prioritera min träning men jag behöver anpassa träningen efter mitt liv. Nu vill jag vara med barnen på kvällarna och helgerna eftersom jag inte träffar dem annars. 
Därför har hemmaträning tagit över en stor del av min träning!
(null)

Att träna hemma kan jag göra precis närsomhelst. Jag behöver inte åka någonstans, jag behöver inte tänka att just nu är det fullt med folk så jag kommer inte kunna träna som jag vill. Jag kan anpassa passen efter hur jag mår och vad jag klarar av. 
Som jag skrivit innan tycker Tore det är väldigt roligt att träna med mig vilket gör att det är något vi kan göra tillsammans eller så hjälper han mig med att trycka paus på youtube filmen när jag inte hänger med eller byter färg på minibanden när jag behöver ett annat motstånd. 
Det finns inte några bortförklaringar till hemmaträning. Sandra Friberg följer jag på instagram och hon har en gratis ebok med massvis av övningar och färdiga träningspass.  De är enkla och kräver inga redskap. Hon har också en youtubekanal med olika träningspass som är anpassade för hemmet. Alla dessa träningspass är som sagt enkla och ligger på en ganska låg nivå, det är meningen att vem som helst ska kunna göra detta. Hon är en otrolig inspiration så följ henne!! Hon visar verkligen att det där med att träna med småbarn är möjligt!
Det är så viktigt i sitt arbete med att hålla motivationen uppe att hitta olika personer som inspirerar eller peppar en till att fortsätta och hitta nya träningsformer. Jag trodde innan att hemmaträning inte var en möjlighet för mig men nu består den av 80% av all min träning. 
Självklart kommer jag fortfarande hänga på gymmet, jag vill fortfarande köra lite tyngre styrketräning någon gång i veckan. Sedan är ju löpbandet där som jag måste ha för min konditionsträning. 
Det ska vara kul att träna men det ska ändå gå att få ihop resten av livet. Det är pressat när man jobbar heltid, ska hinna med familjen och allt annat som ska fixas där emellan men träningen hinns med, jag lovar!

Xxx
Anna 
familjeliv inspiration mamma motivation träna tränahemma viktresa
0 kommentarer