Nya dag och nya tag!

Idag har varit en mycket bättre dag! Har varit på två kalas men inte varit särskilt sugen alls vilket känns som en enorm lättnad! 
Antar att det har lite att göra med att jag inte varit hemma utan iväg, det är alltid enklare då. 

Sprang idag 5 km, googlade på metronome då jag fått av min pt att en takt på 172-184 är optimalt tempo när man springer. Takt i 172 ( ca 5.43) höll jag i 3,5 km sedan ökade jag pyttelite till 174 (ca 5,39). Det var lite kämpigt i början men man kom in i takten rätt bra tillslut. Har jag tur med pigga ben på lördag kan jag kanske hålla den takten mesta delen av milen. Vet att det är ambitiöst av mig men det hade varit häftigt att springa milen på 55 minuter. Om man siktar mot stjärnorna så kan man nå trädtopparna, alltså att jag kanske i alla fall springer under 60 minuter...
(null)
Det som är grymt är att jag springer kretsloppet i Borås två veckor senare så då får jag en chans till! Då springer jag med min kära mor igen och hon kommer nog se till att jag håller ett högre tempo! Hon är perfekt draghjälp för mig!
(null)
I helgen kommer hon dock stanna hemma och passa mina busungar men vet att hon kommer heja på mig här hemifrån ❤️

Ha en fin vecka alla! Ny start, nya möjligheter att göra just de val du vet att du mår bäst av!

Xxx

springa tjejmilen viktresa
0 kommentarer