Springer väl på

Igår skulle jag ut och springa efter jobbet. Var inte helt på topp kände jag när jag väl gav mig ut vid 17 tiden. Efter 500 meter gav jag upp och gick hem. Benen var helt stumma och jag fick håll direkt. Jag gick hem och käkade lohilo-glass istället. Ibland är det bara inte läge att träna, man måste också lyssna på kroppen om det är läge att köra på eller bara ta det lite lugnt. 
Idag åkte vi till Stockholm. Jag gav mig ut nu på morgonen istället. Det var fortfarande lite stumt i benen men jag kunde pressa på och fick ihop nästan 5 km! Så jag är väldigt nöjd. 
(null)

Det är härligt att äntligen springa ute och inte på löpbandet. Speciellt när det är så soligt och fint väder som det är dessa dagar! Tycker jag är hyffsat duktig på att hålla ett högre tempo än tidigare också. Det var en perfekt pusch detta med UT-milen, jag fick bevisat för mig själv att jag kan springa snabbare och det har gjort det enklare att öka tempot. 
(null)

Förra veckan sprang jag en liten extra snutt på den rundan jag brukar springa så jag kom upp till 6,7 km! Vilken seger! Benen håller men det är konditionen som vanligt som är jobbig. Jag tänker att jag nu också ska börja springa lite intervaller i skidbacken för att träna upp kondisen lite. Sprang/gick där endel förra året och det är ganska rolig och enkel träning faktiskt. Sjukt jobbig om inte annat. 
Sedan kämpar jag också på med trappmaskinen, den är en rejäl pulshöjare så det är bara att trappa på så kommer nog konditionen snart hoppas jag! 

Xxx
Anna
springa tjejmilen viktresa
0 kommentarer