Mina favoritmellis just nu

Hade inte alls tänkt skriva om mat idag men jag fick feeling. Så sugen på allt gott när jag gick igenom mina bilder. Det finns riktigt goda alternativ om man bara kollar runt lite. Jag har provat lite olika och det jag alltid fastnar för är det som är enkelt, gott och barnvänligt. 

Just nu har jag dille på min favvomellis kaneläpplen, vanilj propud och chokladproteincrisp. Det äter jag mest som mellanmål men också när jag är sötsugen på kvällen som ett litet kvällsmål. Man kan ju variera mängden propud utefter hur hungrig man är. 
(null)
Vet att jag skrivit om det innan men vill bara säga igen att det är fantastiskt gott! 
I helgen har jag också ätit fruktsallad med stracciatellakvarg. Kvarg är ett perfekt substitut för grädde eller glass, det finns så många smaker och den lite syrliga undertonen är perfekt till fruktsallad! Och jag kunde ta flera portioner utan att få dåligt samvete, bästa fördelen! 
(null)

Självklart har jag inte glömt mina kesoplättar som även dem är perfekt med lite kvarg eller propud till. Det går lika bra att äta dem kalla som varma. De är perfekt för barnen också då de är ett nyttigare alternativ till pannkakor men lika goda. 
Recept får ni igen här:
250g keso
2 ägg
1 msk fiberhusk
Lite salt
Mixa allt och klicka ut ca 6 plättar på en plåt. In i ugn 200 grader ca 12-15 min. 
Ska göra en sats idag till vår roadtrip till Sthlm i morgon. Perfekt snacks i bilen! 
Vill man hellre ha sina plättar som efterrätt rekomenderar jag dem varma med stor skopa lohilo-glass till. Så fruktansvärt gott!
(null)


Mina kesobröd är ju ej att förkasta heller men det kan ni scrolla ner lite så ser ni receptet där!

Ha en fantastisk dag i solen, se till att suga åt er all energi och ljus!
Xxx
Anna 

inspiration kost mellanmål recept viktresa
0 kommentarer