Morgonträna

Min grej är att träna på morgonen. Då blir jag på bra humör, hanterar stressfyllda situationer på jobbet bättre och får en fantastisk start på dagen! 
Att starta morgonen med att känna sig stark är oslagbart! 
(null)

Jag gillar mest morgonträning på gymmet men det är inte alltid det går. Vi har bara en bil och den behöver min fru. Det är därför jag är på gymmet kl 05,00 ibland för att hinna träna innan min fru ska köra barnen. Ibland lånar jag bil av min mormor, det funkar också! Annars tränar jag hemma. 
Är det så att jag vaknar varje morgon och tänker ’jippie, träna!’ 
NEJ 
Jag är också dödstrött och omotiverad många morgonar men jag försöker ALLTID hålla mig till planen jag haft med veckan. Plus att jag vet att det ger mig mycket energi när jag väl sätter igång. Vilket ger mig en sporre att faktiskt göra det. 
Är jag helt omotiverad så kanske jag ändrar upplägg, gör något lättare pass, men det brukar sluta i att jag tränar på som vanligt ändå då när jag väl sätter igång. 
När jag tränar 05,00 tänker jag inte alls, klockan ringer och jag går upp, tar på mig träningskläder och åker. Inte tänka bara göra. 
Innan kunde jag inte ens tänka tanken att träna på morgonen. Men när jag började jobba insåg jag ganska snabbt att om jag ska träna efter jobbet i den utsträckning som jag faktiskt tränar, kommer jag aldrig träffa mina barn. Därför fick jag planera om. Och nu efter någon månad med mestadels morgonträning tycker jag det är toppen! Jag får det gjort på morgonen, blir fylld med energi för dagen och kan sedan vara med familjen efter jobbet. Win-win skulle jag säga!

Xxx
Anna 
morgonträning motivation träna viktnedgång viktresa
0 kommentarer