Semesterutmaning!

Jag funderade förra veckan på hur jag ska kunna hålla mig med träning och allt i semestertider. Det är ju inte alltid man är hemma och kan gå till gymmet eller har aktiviteter/lek/bad från morgon till kväll så det inte finns någon tid över. Då kom jag på att jag ska hålla mig till minst 10.000 steg om dagen under hela semestern. 
Idag kom jag på att det vore kul om man kunde få med sig några fler på detta! För gå kan alla göra, man behöver inte vara hemma för att knata runt och kolla på omgivningen. Man behöver inte äga träningskläder eller något gymkort. Det är kanske behövligt med ett hyffsat par sköna skor annars är man good to go! Att hålla 10.000 steg om dagen betyder inte att man ska gå en mil åt gången, jag går en morgonpromenad och en kvällspromenad. Ibland räcker det med en morgonpromenad för sedan går man omkring mycket ändå tex på eventuella dagsutflykter, lekparkslek osv så det behövs inte. Bara vardagsmotionen kommer man långt med och att gå är ett fantastiskt sätt att hålla igång förbränningen under dagen om det är något som man vill kicka igång. Så snöra på er skorna och om ni känner för det, joina mig under hashtaggen #semesterstegen2018 hoppas vi blir några som kan peppa varandra under varma dagar då man hellre vill ligga i skuggan och smälta bort! 
(null)

Är du med?? Ett enkelt sätt att komma igång och hålla igång fastän det är semester! 

Xxx
gå semester utmaning
0 kommentarer