Mindre bra dag

Har en mindre bra dag idag. Min sockerabstinens har nått sin peak vilket betyder att jag mår fysiskt och psykiskt dåligt. Ont i huvudet, ont i kroppen, konstant sug och på otroligt dåligt humör. När jag inte äter socker när jag ätit det varje dag under flera veckor mår jag som när man har feber. Pricken över i:et var när yngsta sonen nu fått förkylning med halsont och feber. Jag skulle inte bli förvånad om jag nu blir riktigt sjuk så att ett års uppladdning för tjejmilen går åt pepparn. Det känns som min vanliga tur att det skulle bli så...
Jag tror jag har lite pms också för att göra det riktigt ordentligt. 
Som ni märker. En riktig pissdag. Vill inget hellre än att åka till affären, köpa en Ben & Jerrys och gömma mig under en filt i soffan. MEN jag vet att jag egentligen är bättre än mitt sockersug. Jag är starkare och jag vet att om någon dag kommer jag må bättre, förhoppningsvis utan förkylning och på fredag bär det av till Stockholm. På lördag efter milen ska jag äta en stor godispåse, men fram till dess nöjer jag mig med kvarg, banan och hemmagjord granola! 
(null)

Xxx
godisförbud kost sockersug viktnedgång
0 kommentarer